Sunday, May 18, 2008

Helga trefaldighets dag

Denna helg har handlat om arbete. Biskopen har visiterat domkyrkoförsamlingen, och jag har följt honom i hälarna. Det har varit roligt och intressant. Det slutade med en hejdundrande högmässa i Härnösands domkyrka med församlingens musiker och körer i toppform, och en domprost som lockade oss alla till skratt under predikan. Känns som en fin helg efteråt.

Men således ingen tid för stuga eller annat. När allting var färdigt idag, körde vi iaf ut dit en stund. Bygget har stått stilla i nästan två veckor nu av brist på panel att sätta på väggarna. Nu har den anlänt såg vi, så vi hoppas bygget ska blir klart den kommande veckan.

Man kan inte tro att vi sov där förra helgen i sommarvärme. Nu är det kyligt igen, dvs mer normalt majväder. Vi skulle behöva regn, har inte fått något alls sedan snön smälte, bara skvättar.

Jag promenerar så mycket jag hinner, hetsad därtill av stegtävlingen på jobbet. Ligger nia av trettio arbetskamrater ikväll. Så bra är jag inte, det är bara jag och en till som registrerat några steg alls under helgen...

Mozart verktar helt återställd nu. Är pigg och glad och vill leka och busa. Nu i veckan ska vi få provsvar från veterinären. Hoppas de är okey.

Nu stundar en ny späckad arbetsvecka. Men så ska det vara.
Tänkte under promenaden ikväll, att jag lever och får vara frisk. Tack Gud.
Idag var det tacksägelseringning för en man som dog 54 år gammal...

No comments: