Monday, September 1, 2008

Åsas hammock

I många år har jag önskat mig en hammock till stugan.
Men det har aldrig blivit av att skaffa en.
Men nu i sommar blev önskan verklighet.
En dag tog jag bilen in till stan och köpte mig en hammock.
Dagens gäster gav sig i kast med uppgiften att skruva ihop hammocken.
Ulla började (precis som vi kvinnor gör) med att läsa instruktionen.
Jan och Mats började genast skruva och Kristina kom med goda råd.

Efter en stund övergav Kristina grabbarna och
övergick till att jobba med Ulla.

Ett bra teamwork blev det till slut och roligt hade dom!

Bror och syster har fullt sjå med att få ihop det.

Nu börjar den se färdig ut, Kristina verkar lite tveksam om allt är korrekt.

Dags för mig att provsitta, Jan och Mozart passar också på.
Skönt! Här kommer jag att få många vilsamma stunder.

Även arbetarna måste få vila.
Tack för hjälpen !


2 comments:

Steina said...

Det ser så skönt ut där hos er i skogen - och gott att se att ni haft en skön sommar!

Anonymous said...

Ja, vi hade jättekul den dagen! Ser fram emot att återkomma och ta sköna tupplurar i den nästa sommar! Ulla