Sunday, May 13, 2007

Vårstädning vid stugan

Idag har vår lille Mozart besökt stugan i Ytterskog för allra första gången.
- Det här vår oas, förstår du. Här ser du båda stugorna.


Och här ser du vårgrönskan och alla fjolårslöv

- Ja här är så fint!


- Men Matte, vad ska du göra?


- Jag ska kratta bort löven från gräsmattan.


- Hur gör man då då?


- Så här gör man.


- Oj så skönt det blev för mej!


- Här hjälper jag husse.
Det där som snurrar ska jag bita i nån gång när jag törs.

Så här stor och söt är vår lilleman, nu 9 veckor gammal.

- Men nu husse vill jag leka.

Och så börjar han busa och bitas och morra.


- Sisten till huset är en fegis..!


- Oj här hittade jag en boll. Den kan jag bita i


- Ja, vilken härlig dag..!

3 comments:

Xavi said...

Jättefina bilder!!! Kul att ta med sig lille vovven ut till stugan, va?!
Bättre bildformat blev det också, ni börjar få häng på det här med bloggande!

Keep it up!
Kram från oss!

Anonymous said...

Härligt att få följa Mozarts äventyr! Vad stor han har blivit...
Kram från Boel och Lisa

Anonymous said...

Härlig liten gosehund ni fått. Och vart efter tiden går så lär han sig nog trädgårdsarbete också :-)

Fast jag vet ju inte vad matte och husse tycker om den hjälpen.